maandag 13 juli 2015

Kindness

Stampin' Up! Bestellen 20 juli

Vandaag zou ik groep 1 naar de speeltuin brengen. Maar de regen gooide roet in het eten. En dat terwijl ik een uur later wel Lana kon wegbrengen. Zij gingen met de hele klas naar het zwembad. Niet eerlijk. Uiteindelijk beloofde de juf de kinderen dat ze naar de grote gymzaal mochten, maakte ze daar een speeltuin voor ze. Dus bood ik de juf maar aan om te helpen. Samen met nog 2 ouders die bleven gingen we aan de slag. De touwen om aan te slingeren, de ringen om in te zwaaien, iets om op te kruipen, iets om vanaf te springen, iets om op te klimmen. En ik zette de trampoline op, met behulp van een vader. Het grote kussen lag er al. Favoriet bij de kids natuurlijk. Ik hielp degene die niet zo goed durfde hoog en ver te springen. Toen riep Lana dat het tijd was om te vertrekken. Ik bracht ze weg en kwam later terug met ijsjes als verrassing. Allemaal die kinderen schreeuwen en p me af rennen, pfff. Gelukkig werd het ijsje een lekker rustmomentje. Later maakte ik van de touwen een schommel. De eerste vond het geweldig en riep : "Mama van Dano duw me heel hoog." Dat zag een ander en nog een en nog een en .... ik maakte 6 touwschommels en op elke schommel zat iemand. Nouuuuu, dat werd een total body work out voor mij. Had ik me bescheten! Om de beurt duwde ik ze zo hoog als ik kon. En ze gilden allemaal Mirandaaaaa, Mirandaaaa en wilden nog hoger. De een eraf, de volgende erop. Een half uur later baadde ik in het zweet. Mijn oksels klotsten, mijn broek plakte aan mijn lijf, en mijn haar, o mijn haren, zeiknat! Mijn wangen rood van inspanning. En toen verloste de juf me. 12 uur, pauze. Moeten die kinderen niet gaan denken dat ik altijd zo vriendelijk ben. Ik had toevallig een goede dag! Schreeuwende drukke kinderen en ik....normaal geen combi hoor. Maar ze waren allemaal blij en dat hadden ze toch verdiend. Daar heb ik me graag voor opgeofferd. Nu ben ik kapot.

Hier een bijpassende kaart



Mijn goede daad voor vandaag is gedaan. 

Welterusten

Miranda Mols

7 opmerkingen:

Marlieke zei

Ik lees het al; jij hebt je roeping eindelijk gevonden :-p haha.
Fijn zulke flexibele hulpmama's! Kom je mij volgend schooljaar ook eens helpen?

Stella zei

Ik heb gelijk beeld; zie het hele tafereel zo voor me. Wel super dat je dit hebt gedaan. Dit kan je van je bucket-list ha! :)
Je kaartje is gaaf!

Renate zei

Sow meid, dan zal je vast goed slapen vannacht. Ik zie al helemaal voor me hoe jij vandaag in de weer bent geweest voor deze grote kleine dametjes en heertjes.
Je kaartje is echt super mooi geworden, en inderdaad heel toepasselijk.

-xies- Renate.

Joke B zei

Jij kan ook ongelooflijk goed schrijven Miranda!!! Mooi verhaal telkens weer. En een zeer toepasselijke kaart gezien de dag! Geniet van je rustmomentje! Grtjs

Marjan Küppers zei

Hahaha, wat een verhaal ... maar je bent nu vast een van de mest populaire moeders! :)
Mooi kaartje ook, Miranda!

Marjolijn van Elsberg zei

Hahaha, klinkt als een heerlijk dagje gratis sporten!!! Die kleintjes zijn zo leuk, ik ben jaren lang overblijfmoeder geweest, heerlijk die kids en die smoeltjes. Ik mis het nog steeds.

Gerrina zei

Wat een heerlijke post weer om te lezen! Enne een workout met heel veel blije gezichten denk ik zo! Hoop dat je ondertussen weer bijgekomen bent en je kaart is weer een mooie! Groetjes, Gerrina